Wednesday, May 4, 2011

Ulangtahun Pertama

Salam... hari ni genap Iris Kitchen berumur setahun... Kalau budak-budak, dah mula belajar jalan dan berlari...Saya sangat bersyukur kerana hingga ke hari ini Iris Kitchen masih bertahan dan kukuh lagi di persada online ni..hahaha.. cehh ayat skema.. Macam-macam dugaan sy lalui.. ada kenangan manis dan pahit... Taklupa juga kepada pelanggan yang setia terutama kawan-kawan disekeliling saya yang sentiasa memberi sokongan dengan membuat tempahan daripada saya. K.Siti, Kelly, Finie, Nana, Aulia, Aleda dan ramai lagi yang saya nak sebut nama..hehe... Thanx uollsss~

Hari ni saya just nak bercerita pasal antara pengalaman saya, yang manis dan yang pahit.. Antara yang paling saya tak boleh lupakan ialah membuat kek perkahwinan 4 tingkat untuk adik Fini. Rasanya masa tu Iris Kitchen baru berusia sebulan.. Kepercayaan yang diberi sangat mengharukan. Terima kasih daling.. Satu lagi yang paling saya tak bole lupa, menyiapkan 7000 muffin yang diorder oleh Nurul Ain sempena perkahwinan abangnya.. Perghh... makan...muffin, tido... muffin, mandi... muffin.. selama seminggu hidup saya bergelumang dengan muffin...Hahaha.. habis rumah saya dari tingkat 1 sampai 8, berbau muffin. Paling tak bole lupa, bila security bawah tanya, tau tak kat mana bau kek kuat sangat... dh 3 hari bau kek je...hahaha.. tergelak saya.. tu rumah saya la pakcik.. saya buat berniaga, ada orang tempah.. ooo... pakcik tu pun tergelak.. last2 dia pun order kek gak ngan saya.. Alhamdulillah~ Thanx Ain so much..

Ada juga pengalaman pahit yang mengajar dan membantu saya untuk lebih matang dalam bisnes ini, antaranya kek bantat...(huhu)...order tak sempat siap... deco tak menjadi...Ya Allah~  moga perkara2 ni x jadi lagi pada saya...

Oklah.. di kesempatan ni juga, saya nak share.. Order minggu lepas 300 fruit tarts yang diorder oleh k.Ina, Iqa, Kelly dan k.Nofiera... Thanx :)




Sempena ulangtahun Iris Kitchen, saya ingin menawarkan DISKAUN 30% kepada semua kawan-kawan dan pelanggan Iris Kitchen bagi tempahan kek, muffin dan cupcake. Semoga anda dirahmati Allah selalu~ Sehingga berjumpa lagi As Salam~





No comments:

Post a Comment

Followers

Labels

beef (8) bouquet (3) bread (3) cake (14) cake pop (10) character (2) chicken (7) chitchat (7) cookies (4) cupcake (11) dessert (4) edible image (1) egg (2) fish (5) fondant (2) fried (6) fruit (5) kuih (2) lamb (2) mee (3) mini cake (1) muffin (2) pasta (2) pastry (1) promo (5) rice (5) sambal (8) seafood (12) sirih junjung (1) soup (3) tart (7) tea break (2) veggie (9)